Branding

Identitylab

Branding mét impact!

Een merk groeit alleen als zijn publiek groeit. En precies daarom gaan merkstrategie en online marketing hand in hand. Wil je jouw merk laten groeien? Dan zorgen wij voor meer naamsbekendheid, nieuwe klanten en het aantrekken van de juiste nieuwe teamgenoten.

Creatief maatwerk scoort altijd

Wij zitten dagelijks op alle socials, wij begrijpen het spel en wij zijn all-stars als het gaat om het creëren van de juiste content. Of het nu gaat om een post met een hoge like-factor of een hele dikke creatieve inhaker? Wij zorgen inspirerende en opvallende content en we helpen je ook om hiermee resultaten te behalen.

img

Meer dan alleen mooie plaatjes

Wij zijn er niet van overtuigd dat het enkel draait om mooie plaatjes. Een ontwerp vertelt een verhaal of heeft een bepaald doel welke voortkomt uit de totale identiteit van jouw bedrijf of organisatie. Ieder concept begint voor ons met een goed begrip van het merk en de doelgroep. Dit bereiken we door aandachtig te luisteren, de juiste vragen te stellen en grondig mee te denken. En daarna? Dan zorgen we ervoor dat de bedrijfsidentiteit, het design en de communicatiemiddelen elkaar versterken.

Een scherpe merkidentiteit; de basis voor ieder sterk merk

‘De merkidentiteit = Branding’. Websites en boeken staan er vol mee. Maar wat is de merkidentiteit nu precies? Je merkidentiteit kan gezien worden als het DNA van je organisatie. Simpelweg is het heel scherp verwoord wie je bent en waar je voor staat. Vergeet lange documenten met wollige teksten; het stuurt tenslotte het meest als het zo kernachtig mogelijk is verwoord. Waar draait het écht om als je alle randzaken loslaat? Wat is dat ene ideaal waar je echt voor wilt gaan? Focus!

Het belang van een scherpe merkidentiteit

Een scherpe merkidentiteit vormt de basis voor álles dat jouw merk doet: van merkstrategie tot merkbeleving en van merkarchitectuur tot merkverhaal. Het geeft je de focus, houvast en sturing die je nodig hebt om doelgericht aan je missie te blijven werken en daar trouw aan te blijven. Bovendien is het essentieel om iedereen binnen je organisatie dezelfde kant op te krijgen; het minimaliseert de kans op verschillende interpretaties van het ideaal waar je samen naartoe werkt. Merken bestaan tenslotte uit verschillende mensen met allemaal hun eigen mening en perspectief.

img

Het belang van een scherpe merkidentiteit

Er bestaat niet één enkele manier om tot een goede merkidentiteit te komen, daar zijn veel verschillende manieren voor. Echter zijn er wel hulpmiddelen die ervoor zorgen dat je zorgvuldig nadenkt over de identiteit van jouw organisatie. Enkele voorbeelden hiervan zijn de missie, de visie, de usp’s, de propositie, je doelgroep, je kernwaarden en de tone of voice.

De elementen en het belang van een goede huisstijl voor jouw organisatie

Als je als ondernemer denkt dat je er met enkel een leuk en origineel logo al bent, dan heb je het mis. Een logo kan de basis vormen voor de huisstijl, maar er komen zeker wel wat meer elementen bij kijken. Een goede huisstijl is representatief voor de persoonlijkheid van je organisatie of onderneming. Maar wat houdt zo’n huisstijl nou eigenlijk in? Ik ga het je uitleggen

 

Grafische basiselementen van een huisstijl

Een goede huisstijl bestaat uit een combinatie van de volgende zes grafische basiselementen en zijn bepalend voor de uitstraling:

  • Logo
  • Kleur
  • Typografie (lettertype en opmaak)
  • Vormelementen (stramien, vlakken, vormen en andere grafische elementen en het gebruik hiervan)
  • Beeldstijl (fotografie- of illustratiestijl)
  • Toon / Taalgebruik

Het belang van een goede huisstijl

  • Het is belangrijk dat jouw bedrijf onderscheidend is van je concurrenten. Door op te vallen  tussen de andere bedrijven kun je beter de aandacht trekken van je doelgroep.
  • Het consistent doorvoeren van van de huisstijl vergroot de identificatie met het bedrijf door zowel stakeholders, potentiële klanten en het personeel.
  • Een huisstijl stelt je in staat een goed en professioneel bedrijfsimago op te bouwen bij alle doelgroepen. Omdat een herkenbare huisstijl verwachtingen creëert, kost het overbrengen van een boodschap naar jouw doelgroep minder moeite.
  • Een professionele huisstijl wekt vertrouwen bij de klant in jouw merk, diensten en de producten die je aanbiedt.