E-mailmarketing

De beste E-mailmarketing strategie.

img
  • E-mailmarketing is een vorm van direct marketing, online en via e-mail. Je gaat dus e-mails gebruiken om je producten en/of diensten te promoten. Maar als je altijd enkel commerciële e-mails stuurt, dan gaan je ontvangers daar niet zo blij mee zijn. Daarom is goede e-mailmarketing niet zomaar gericht op het commerciële, maar heeft het vooral als doel om de relatie met je (potentiële) klanten op te bouwen en te onderhouden. Dat betekent dus dat je commerciële informatie moet afwisselen met e-mails die meer vanuit een keting perspectief komen.
  •  Zo kan je dus informatie delen, opvolgingsberichten sturen, een blog verspreiden, je eigen successen delen, een kijkje achter de schermen geven, … En als jij je e-mailmarketing nog effectiever wil maken, raden we je aan personalisatie te gebruiken! Daarover later meer.
Waarom e-mailmarketing?

Met e-mailmarketing als onderdeel van jouw ruimere digital marketing kun je heel eenvoudig, goedkoop en snel een massa aan mensen persoonlijk bereiken met een meetbaar resultaat. Het is wel belangrijk dat de mensen die je mailt uitdrukkelijk toestemming moeten hebben gegeven om gemaild te worden. Dit kan bijvoorbeeld door een intekenformulier op je website of door het aanvinken van een vakje.

Ongeveer 70% van alle bezoekers op je website zie je nooit meer terug. Daarom is het goed om op zo veel mogelijk manieren er voor te zorgen dat deze bezoekers terugkeren om een aankoop te plaatsen.  Hiervoor kun je naast remarketing ook e-mailmarketing inzetten. Het verschil tussen de twee is dat e-mailmarketing veel persoonlijker is en je hebt iets in handen, namelijk een e-mailadres. In tegenstelling tot remarketing geven bezoekers vrijwillig hun gegevens en geven ze dus toestemming om hen te contacteren om aanbiedingen van jou te krijgen.

Je kunt e-mailmarketing gebruiken om:

  • je merk te boosten
  • een dicht contact te hebben met je klanten of prospects
  • meer te verkopen
  • loyaliteit op te bouwen
  • mensen terug te winnen

Contacteer ons voor meer info.

Maak relevante nieuwsbrieven of artikelen door segmentatie