Lokale SEO

Local SEO is About Bringing Customers Through Your Doors

img
Het lokale aspect van een bedrijf is vandaag belangrijker dan ooit. Het is een overtuigend verkoopargument voor klanten en een boost voor je zelfvertrouwen. Maar hoe gaat dat juist in zijn werk online? De lokale zoekopdrachten in zoekmachines nemen toe dus om als bedrijf gevonden te worden, mag je je lokale SEO niet vergeten.

Waarom Lokale SEO ?

Waarom Lokale SEO ?

  • Een betere zichtbaarheid in de zoekmachines dankzij gedetailleerde info over je bedrijf: foto’s, contactgegevens, adres en een link naar je website.
  • Relevanter verkeer naar je site bestaande uit internetgebruikers die interesse tonen in je producten of diensten. Dat zorgt op zijn beurt ook voor meer conversie en lagere bounce rate (het aantal mensen dat je website sluit zonder andere pagina’s te bekijken).
  • Lok internetgebruikers naar uw winkel of fysieke zaak.
  • Je hebt weinig middelen nodig om aan SEO te doen omdat de meeste tools gratis zijn.

Hoe werkt lokale SEO ?

De drie voornaamste triggers om getoond te worden in de lokale SEO resultaten zijn:

1. Relevantie

De inhoud van je website dient relevant te zijn voor de zoekactie. Indien iemand “loodgieter Leuven” zoekt, moet het voor Google duidelijk zijn dat je deze dienst aanbiedt. Dat haalt de zoekmachine uit je website en je Google Mijn Bedrijf-profiel.

2. Afstand

De afstand tussen jouw bedrijf en degene die zoekt is ook een belangrijk gegeven. Hoe dichter je bedrijf zich bevindt bij de locatie waar de zoekactie plaatsvindt, hoe hoger je getoond zult worden in de resultaten.

3. Prominentie

Hoe meer je aanwezig bent in de zoekresultaten dankzij zoekmachine optimalisatie, des te sneller zal Google je in de lokale zoekresultaten plaatsen. De achterliggende redenering is dat een website die hoog scoort in Google, een website is die technisch en inhoudelijk goed in elkaar steekt en dus een zeer goede gebruikservaring levert. Dit laatste is erg belangrijk voor Google. Het is hoe Google werkt en daar hebben ze hun bedrijfsfilosofie rond gebouwd.

img

Lokale SEO heeft verschillende voordelen:

  • Een betere zichtbaarheid in de zoekmachines dankzij gedetailleerde info over je bedrijf: foto’s, contactgegevens, adres en een link naar je website.
  • Relevanter verkeer naar je site bestaande uit internetgebruikers die interesse tonen in je producten of diensten. Dat zorgt op zijn beurt ook voor meer conversie en lagere bounce rate (het aantal mensen dat je website sluit zonder andere pagina’s te bekijken).
  • Lok internetgebruikers naar uw winkel of fysieke zaak.
  • Je hebt weinig middelen nodig om aan SEO te doen omdat de meeste tools gratis zijn.

Enkele tips

Volgende tools/tips zijn belangrijk om uw lokale SEO te optimaliseren.