Identitylab
Wat zijn Google's ranking criteria?
Er zijn inderdaad andere zoekmachines, zoals Bing en Yahoo, maar Google lijkt de zoekmachine te zijn waaraan internetgebruikers de voorkeur geven. Dus, om uw positie in de SERP of zoekmachine resultaten pagina te optimaliseren, is het noodzakelijk om Google’s search engine optimization ranking criteria te kennen.
De samenstelling van de directory van de zoekmachine.
Een zoekmachine met alle op het internet gepubliceerde pagina’s kan worden vergeleken met een adresboek. De samenstelling van deze laatste is het werk van robots of crawlers. Concreter gezegd: motorrobots verzamelen gegevens en indexeren elke pagina van een website.






Google natuurlijke verwijzingen: de criteria
Na indexering of crawling door de robots, neemt de zoekmachine het over. Het voert een SEO-analyse uit en onderzoekt de volgende punten:
- De inhoud van elke pagina van de site;
- De titel van de webpagina;
- De verschillende titels;
- De code van de website;
- Sleutelwoorden;
- De links;
- De beelden;
- De laadsnelheid van elke pagina.
Hier komt het er dus op aan de instructies van het Google-algoritme om een goede verwijzende website te hebben, naar de letter te volgen.
Goed om te weten: Het traag laden van een pagina komt door een te geladen code. Het nadeel hiervan is dat robots moeite hebben om ze snel te indexeren. Daarom zal de pagina niet verschijnen in de eerste natuurlijke resultaten.
Hoe werkt SEO?
De zoekintenties van internetgebruikers kennen
Opdat Google of andere zoekmachines naar de pagina’s van uw site zouden linken, moet u op voorhand weten wat mensen gaan intikken. Daarom is het van het grootste belang dat u uw zoekwoorden zorgvuldig kiest. Als dit correct gebeurt, zullen de robots van de zoekmachines uw pagina’s bij de eerste resultaten doen verschijnen.



Het goed toepassen van SEO-technieken bevordert een goede zichtbaarheid op de eerste pagina van zoekmachines.
Zoekmachines bieden een goede positie aan websites, waarvan de pagina's :
- Rijke inhoud.
- Trefwoorden aangepast aan de behandelde onderwerpen.
- Een goed bewerkt semantisch veld.
- Externe links.
Ook andere parameters spelen een rol, zoals de leeftijd van de site zelf, het aantal pagina's, de populariteit onder internetgebruikers ... Zodra dit alles in aanmerking is genomen, bepaalt de gebruikte zoekmachine de rangorde van de resultaten die op de SERP worden weergegeven.