Social Media Marketing

Doelgerichte social media marketing als echte boost voor je business

Sociale media zijn niet meer weg te denken uit velen hun dagelijks leven. Die velen zijn consumenten, maar eveneens B2B-inkopers of kaderleden. Sociale media zijn ondertussen zo wijdverspreid, dat de kans groot is dat de doelgroep van jouw onderneming ook op sociale media te vinden is. Is dat op Instagram, Facebook, Twitter, YouTube, Pinterest of LinkedIn? Die analyse maken we graag samen met jou.

img

Tal van mogelijkheden

Advertentiecampagnes
Adverteer heel gericht per segment (qua leeftijd, locatie, interesses). Zo wordt het mogelijk om bijvoorbeeld te targeten op mensen die zich op een bepaald moment op een bepaalde locatie bevinden. Je kan ook mikken op een lookalike audience, dat is een gelijkaardige groep als jouw klantenbestand.
Inhoud
Content is ook op sociale media ultrabelangrijk. Daarover lees je verder meer.
Community management
Bouw een hechte band op met je trouwste fans. Speel in op hun reacties en geef gevolg aan hun vragen en opmerkingen.
Bouw een verhaal
Net door de boeiende mix van jouw boodschappen en reactie van fans en volgers kan je een echt verhaal schrijven. Zo trek je potentiële klanten mee in wat je te vertellen hebt.
Verschillende content
Social media kanalen lenen zich bij uitstek voor het gebruik van video’s, foto’s, infographics en dergelijke. Kanalen als Instagram zijn er zelfs helemaal op afgestemd. Maar ook op pakweg Facebook en LinkedIn kan je audiovisueel sterke en engagerend uit de hoek komen.

Sterke content is het fundament van social media

Gebruikers van social media laten zich niet snel verleiden als je geen sterke content biedt. De content planning is dan ook de hoeksteen van jouw strategie. Met content kan je heel wat richtingen uit:

img
  • Informeren over producten en diensten
  • Acties en promoties lanceren
  • Interactie losweken
  • Relevante content van derden delen
  • Fans en volgers betrekken bij wat in jouw bedrijf beweegt